کشف لایه‌ای جدید در هسته زمین


محققان نمونه هایی از سنگ آهن را در یک ابزار حرارت دهنده لیزری در محفظه ای با فشار بالا قرار دادند و دریافتند که اکسیدهای آهن که گفته می شود در هسته زمین تجزیه می شوند، اکسیژن آزاد می کنند.
کد خبر: ۵۶۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ - 15 February 2016
گروهی از فیزیکدانان روسی و آلمانی از احتمال وجود لایه ای جدید در هسته زمین خبر داده اند که گمان می رود از اکسیژن مایع تشکیل شده باشد.

به گزارش ایرنا، در حالی که اکسیژن معمولا در درجه حرارت های بالا به صورت گاز است، نقطه جوش آن در محیط هایی با فشار بالا افزایش می یابد.

محققان نمونه هایی از سنگ آهن را در یک ابزار حرارت دهنده لیزری در محفظه ای با فشار بالا قرار دادند و دریافتند که اکسیدهای آهن که گفته می شود در هسته زمین تجزیه می شوند، اکسیژن آزاد می کنند.

به نوشته مقاله ای که بر اساس این تحقیق منتشر شده است، میزان اکسیژنی که برپایه تشکیل Fe5O7 تولید می شود، به تنهایی می تواند بیش از هشت تا10 برابر جرم اکسیژن در اتمسفر باشد.

به گفته محققان، این اکسیژن مایع اغلب از ذخایر سنگ آهن زیر دریاها که در هسته زمین در شکاف های قاره ای جریان دارند، جاری می شود.

هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی برای اکسیژن مایع می افتد، آیا با پوشش اطراف واکنش نشان می دهد یا به لایه های بالاتر صعود می کند. از سوی دیگر تاثیر این اکسیژن مایع بر اتمسفر و وضعیت آب و هوای زمین نیز ناشناخته باقی مانده است.


[ بازدید : 25 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 26 بهمن 1394 ] [ 10:13 ] [ مهدی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]